Zoom Meeting (Uzak Eğitim Yazılımı)

Zoom Meeting nedir? Online ders uygulaması Zoom Meeting son günlerin popüler uygulamalarından birisi oldu. Peki, Zoom Meeting nasıl kullanılır? Zoom Meeting uygulamasını hem bilgisayar üzerinden hem de telefonlarınızdan kullanabilirsiniz. Bilgisayar üzerinden kullanmak için zoom.us adlı site üzerinden kayıt işlemlerini tamamlayıp, programı indirmeniz gerekiyor. Peki, Zoom Meeting nasıl kullanılır? 

Zoom Meeting Nasıl Kurulur?

1. Adım: Zoom’un  zoom.us internet sitesini giriş yapınız

2.adım: Sign up free butonuna tıklayınız.

3.adım: Mail kısmına mail adresinizi yazınız. Mail adresinizi yazdıktan sonra doğrulama linkiniz mail adresinize gelecektir. Gelen linke tıklayınız.Gerekli bilgileri doldurup üyeliğinizi tamamlayınız.

Üyeliği tamamladıktan sonra çıkan ekranda “dowland & run Zoom” diyerek zoom programını indiriniz. Programın (uygulamanın) arayüzü oldukça basittir.

Zoom Meeting Tanıyalım..

1) Zoom’da ana ekrandaki ifadeler nedir ?

2.) Yeni bir ders başlatmak için “New Meeting” ikonuna tıklıyoruz.Burada bize verilen meeting İD numarasını öğrencilere veriyoruz.Start Meeting tuşuna basıp derse başlıyoruz.Start Meeting tıkladıktan sonra Meeting İD yi   paylaşmanızı tavsiye ediyorum.Bu şekilde Derse daha rahat hazırlanabilirsiniz.

3.) Start meeting’ten sonra karşımıza aşağıdaki gibi bir ekran geliyor. Tuşların anlamlarını fotoğraflar üzerinde açıkladım.Anlaşılamayan yerleri yorum kısmından sorabilirsiniz.

Bu adımdan sonra Meeting İD öğrenciler ile paylaşabilirsiniz.Öğrenciler bağlanmak  için aşağıdaki adımları uygulamalıdır.

4.) Öğrencileri Davet Etme: 

Öğrencileri Zoom’a davet etme nasıl yapılır.Zoom new meeting’e tıkladığımızda gelen ekranda üst kısımda bulunan zoom meeting İD yi ve password‘u öğrencilere verebilirsiniz. 

Öğrenciler bu bilgilerden sonra sizi görecektir.

Anlık Toplantı daveti: Bir toplantı sırasında, toplantı denetimlerinizdeki Invite sekmesini tıklayarak kişileri canlı derse katılmaya davet

  • Invite tıkladıktan sonra, E-posta ile Davet Et, Anlık İleti ile Davet Etme seçenekleri yer almaktadır.
  • E-postayla davet et: Toplantı denetimlerinde Davet et’i tıkladıktan sonra üç e-posta seçeneğinden birini tıklayın.
  • Varsayılan E-posta, varsayılan e-posta uygulamanızı açar. (ör. Outlook, iCal )
  • Gmail veya Yahoo Mail bir web tarayıcısı açar ve sizden Yahoo veya Gmail hesabınızla oturum açmanızı ister. Zaten oturum açtıysanız, program sizi e-posta gönderme penceresine yönlendirecektir ve eklenen toplantı bilgileri otomatik olarak yeni bir e- posta oluşturularak kullanıcılara yönlendirmenizi sağlayacaktır.
  • Bunun yanında açılan pencerenin en alt kısmında yer alan Copy Invitation (Davetiyeyi kopyala) seçeneğini tıklayarak derse ait davetiyeyi anlık mesajlaşma gruplarınızda

 (Whatsapp, Gmail mail grubu, facebook vb.) öğrencilerinizle paylaşabilirsiniz.

5.) Artık ekranımızı paylaşabiliriz.Bu adımdan sonra zoom ekranını paylaşmak için aşağıdaki adımı uygulamalısınız.

Ekran paylaşımı yaptıktan sonra derse başlayabilirsiniz.Ders esnasnda öğrencilerin mikrofonlarının kapalı kalmasını tavsiye ederim.Öğrenciler soru soracakları zaman mikrofonu açmaları ders için daha sağlıklı olacaktır.

Edindiğim tecrübeye göre öğrenciler mikrofon için kulaklık kullanırsa daha sağlıklı ses alınabilmektedir.

Zoom Öğrenci Sesini Kapatma Nasıl Yapılır

Zoom programında öğrenci sesi kapatmayı oldukça çok aldım.Zoom da öğrencilerin sesini kapatmak için participants>mute all tıklanır.

ZOOM Meeting Türkçe Kurulum klavuzu için tıklayınız..

Şevket Turgut YAZICI

Merhaba! Benim Adım Şevket Turgut YAZICI dahinet.com kurucusu ve sahibiyim. Web siteleri üzerinde SEO çalışması ve hızlandırma projeleri üzerine çalışıyorum. Bilgi sahibi olduğum konular hakkında makaleler hazırlıyorum. Fotoğraf - Web Tasarım - Bilgi işlem #seo #sem #photoshop #wordpress #php-fusion #html5 #css #MySQL #Php #cwp #vps #vds #dedicated #server managed #dahinet

You may also like...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

%d blogcu bunu beğendi: